Οικοσελίδα

Η Έρευνα Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) του Διεθνούς Οργανισµού για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών Επιτευγµάτων (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA) είναι µία διεθνής έρευνα στον χώρο της εκπαίδευσης, η οποία ξεκίνησε το 1995. Διεξάγεται κάθε τέσσερα χρόνια και επικεντρώνεται στην επίδοση μαθητών/μαθητριών Δ΄ Δηµοτικού και Β΄ Γυµνασίου σε δύο γνωστικά αντικείμενα, τα Μαθηµατικά και τις Φυσικές Επιστήµες. Εκτός από την επίδοση, η έρευνα TIMSS εξετάζει, επίσης, πρόσθετους παράγοντες που αφορούν στα ίδια τα παιδιά, αλλά και στο οικογενειακό και σχολικό τους περιβάλλον.

O ΙΕΑ έχει 50 ιδρυτικά µέλη από χώρες όπως ο Καναδάς, η Αγγλία, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και οι Ηνωµένες Πολιτείες. Η Έρευνα TIMSS επιβλέπεται και συντονίζεται από τον Διεθνή Οργανισµό για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών Επιτευγµάτων (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA), ο οποίος έχει την ευθύνη για τον σχεδιασµό και την εφαρµογή της, ακολουθώντας αυστηρά επιστηµονικά κριτήρια και ποιοτικούς ελέγχους. Επιπλέον, σε κάθε χώρα ορίζεται ένα Συντονιστικό Εθνικό Κέντρο TIMSS. Στην Κύπρο, ο ρόλος αυτός έχει ανατεθεί στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Η πρώτη έρευνα TIMSS πραγματοποιήθηκε το 1995 και σε αυτήν συγκρίθηκε η επίδοση των μαθητών/μαθητριών σε 45 χώρες, στις βαθμίδες 3, 4, 7 και 8 (δηλαδή Γ΄και Δ΄Δημοτικού και Α΄και Β΄ Γυμνασίου). Η έρευνα μέτρησε τότε και την επίδοση μαθητών Γ΄ Λυκείου. Στην επόμενη έρευνα (TIMSS 1999) έγινε σύγκριση της επίδοσης 38 χωρών στην 8η βαθμίδα (Β΄ Γυμνασίου). Η πλειοψηφία των συμμετεχουσών χωρών είχε λάβει μέρος στην έρευνα και το 1995. Η TIMSS διεξήχθη για τρίτη φορά για τις βαθμίδες 4 και 8 το 2003, με τη συμμετοχή μαθητών/μαθητριών από 49 χώρες. Στη συνέχεια διεξήχθη το 2007, το 2011, το 2015, το 2019, οπότε και ξεκίνησε η μετάβαση στην ηλεκτρονική αξιολόγηση των επιδόσεων των μαθητών/μαθητριών (eTIMSS), και το 2023. Η ΤΙΜSS 2027 αποτελεί τον έννατο κύκλο υλοποίησης της έρευνας. 

Η Κύπρος συμμετείχε σε όλους τους κύκλους της έρευνας TIMSS, έκτος από το 2011. Η συμμετοχή της χώρας μας στην Έρευνα TIMSS 2015 αφορούσε μόνο στον πληθυσμό της Δ΄ Δημοτικού, ενώ το 2019 επεκτάθηκε και στην Β' Γυμνασίου. Το 2023 η Κύπρος συμμετείχε στην ηλεκτρονική χορήγηση της έρευνας μόνο με τη Β΄ Γυμνασίου. Ως εκ τούτου, η αξιολόγηση των παιδιών Δ΄ Δημοτικού δεν περιλάμβανε νέα έργα. Από τον κύκλο του 2027, η χορήγηση θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και στις δύο βαθμίδες (Δ΄ Δημοτικού και Β΄ Γυμνασίου). 

Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα TIMSS μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://timssandpirls.bc.edu/.